Saturday 14 May 2011

LET'S GO SHOPPING AT TESCO,THE CURVE,IKEA

Haa…inilah saat saat yang selalu dinantikan oleh 2 orang anak lelaki aku, Danial 9 tahun dan Adam 1 tahun 8 bulan..memang cukup nakal especially si kecik tu...Inilah juga saat saat aku dan suami akan  pening kepala dengan pelbagai keletah dia orang ni.. Dalam perjalanan menuju ke Tesco, bukan main bising lagi Danial dan Adam  menyanyi nyanyi...alah lagu kanak kanak ‘Wonder Pet’ tuu, yang ada binatang tikus, kura kura  dan burung di atas kapal layar kat TV9..Apa lagi aku dan suami pun sampai terhafal pulak senikata lagu tu.. Sesungguhnya cerita kartun ni memang banyak mempengaruhi perangai anak anak aku ni.. pasal apa, cerita ‘Wonder Pet’ , ‘Dora’ dan Diego ni banyak mengajar kanak kanak erti tolong menolong, belajar bahasa, mengira dan sebagainya..kartun ni lebih kepada bentuk pembelajaran la..
Kebiasaannya kalau hendak membeli belah, aku dan suami akan pergi pada pertengahan bulan sebab hanya pada waktu tersebut sahajalah kami tidak perlu beratur panjang untuk membuat pembayaran..

Selain Carefour, membeli-belah di pasaraya Tesco ni memang menjimatkan..Even Giant pun tak boleh lawan dari segi harganya.. Kalau engko orang tengok products bawah brand Tesco, aku masih boleh jamin dari segi citarasa dan quality product tersebut lebih kurang sama je dengan jenama produk terkenal..Cuba you all rasa coklat jenama Tesco..well harganya lebih murah dan rasanya tak berapa jauh dengan coklat Cadbury…Aku ni gila coklat..tu sebab aku nak engko orang rasa coklat..
Daniel terus pergi ke department mainan dan stationary manakala kami bertiga terus mendapatkan makanan dapur.. So, memandangkan aku akan membuat nasi tomato, kari ayam dan sayur campur pada keesokan harinya, aku pun mula mendapatkan barangan yang tidak mencukupi seperti susu cair Ideal Milk, Tomato Paste, halia, ayam, kentang, sayur sayuran dan serbuk kari selain daripada barangan keperluan yang lain seperti susu tepung kedua dua anak aku dan pampers.

Kami singgah makan sekejap di The Curve sebelum meneruskan perjalanan ke Ikea. Cuaca yang cantik dan cerah ini membolehkan ramai pengunjung berjalan jalan  dan bersantai sambil makan di situ terutamanya pada cuti hujung minggu.

Aku sempat merakamkan scenario tempat tempat makan dan kedai kedai kecil yang menjual bermacam jenis cenderahati. Sempat lagi aku membeli pelekat untuk fridge..

Anak aku Adam, minum susu Enfagrow A+ .. memang betul cakap my sister, susu Enfagrow A+ ni memang elok untuk kecerdasan minda kanak kanak.. Adam seorang yang alert dengan persekitaran by the age of 3 months.. Selain breast feed Adam sewaktu kecil, aku terpaksa campurkan susu formula kepadanya since aku selalu travelling..aku dapati perkembangan awal Adam agak memberangsangkan and that’s why until now aku masih meneruskan susu yang sama mengikut peringkat umurnya.. Danial, masih meneruskan minum susu 2 kali sehari until now..dan setiap hari kedua dua anak aku ni diwajibkan makan Scott’s Emulsion ..Setiap kali ke Tesco, aku kena belikan snacks kesukaannya seperti Cheese Ring dan Vitagen..


Aku dan suami banyak berkongsi minat yang sama iaitu  photography…semua benda nak ambik gambar sampaikan toilet bersih ke tak bersih ke semua kena shoot..itulah namanya minat…

Aku sempat membeli satu set bedsheet buatan Bangladesh di Ikea..100% cotton..memang sejuk dan lembut buatan kainnya..


Beratur untuk membayar.. Sesungguhnya orang Malaysia kita ni bukan sahaja ramah tapi suka bershopping sakan..Kalah orang dari negara lain..
Pada sebelah malam, kalau ada masa terluang, aku suka lepak dengan family makan makan kat luar..antara tempat tempat favourite seperti The Coffee Bean, Burger King, The Fish Manhattan, Pizza Hut, Mc Donald…UpTown Danau Kota, Kampung Baru, Bangsar..
Kalau bawa budak budak aku prefer pergi fast food je terutama yang ada sediakan tempat mainan kanak kanak seperti Mc Donald, Pizza Hut..This is my beloved son dan anak saudara..



My favourite..pizza, spegetti Cabonarra..Yummy..yummy!!!

My son duduk sebelah patung Mc Donald..


I love Tuna Sandwich.. Ni tengah makan di Coffee Bean..

Aku ada masalah suka makan di waktu malam..orang dok tengah tidur..aku mengunyah..tapi di sebabkan aku punya tahap metabolisme tinggi..So, still boleh maintain lagi la badan..hi..hi..


2 comments:

  1. Best time to visit the bazaar at the curve is during weekend. Bad thing about it, is they selling the same item every weekend...

    ReplyDelete
  2. It's too crowded during weekend..yes, I agreed with you that the bazaars selling the same thing every weekend..somehow last week there were also outsiders that opened their individual stalls offered most of the stuffs from China..

    ReplyDelete